Gilles Ribero, geboren in 1985, Bondy (Frankrijk) ” template=”/home/clients/bce9e5b5fcb7542069f5142d89fa488a/web/wp-content/themes/artcontest1/nggallery/gallery-artcontest.php” order_by=”sortorder” order_direction=”ASC” returns=”included” maximum_entity_count=”500″] Vanuit een structurele en verdiepende benadering van hedendaagse beeldproductie, plaatst zijn werk het idee van het in-de-wereld-zijn in perspectief. Dit door middel van waarneming, een dialogisch en dialectisch proces waarbij lichamen, die kijken en bekeken worden, elkaar afwisselen en voortdurend voeden. Of […]

Gilles Ribero, geboren in 1985, Bondy (Frankrijk)

Vanuit een structurele en verdiepende benadering van hedendaagse beeldproductie, plaatst zijn werk het idee van het in-de-wereld-zijn in perspectief. Dit door middel van waarneming, een dialogisch en dialectisch proces waarbij lichamen, die kijken en bekeken worden, elkaar afwisselen en voortdurend voeden.
Of ze nu de vorm aannemen van video’s, foto’s, teksten, projecties of films, zijn werken herhalen deze site die zowel reëel als virtueel is – geprojecteerd – waarbij lichaam, transport, habitat en herinnering samenkomen.

“We bevinden ons hier op het gebied van het camera-oog, het bedenksel van Dziga Vertov: een mechanisch oog dat de mogelijkheden van het menselijk oog vergroot, waardoor het onzichtbare publiek dat we zijn, de belangen van een menselijke, sociale, bijna politieke strijd bijwoont, die tot nu toe geïsoleerd was.”

Muriel Andrin, “Corps habités”, l’art même n° 75

---